Brickenburg

 

Club Brickenburg

Argument

Având în vedere faptul că în momentul de faţă, datorită exploziei de produse informatice, datorită omiprezenţei diferitelor reţele de televiziune digitale sau analogice în majoritatea caselor, timpul pe care membri unei familii îl petrec efectiv împreună nu numai că s-a redus, dar a pierdut din calitate.
Părinţii sunt ocupaţi peste măsură cu „asigurarea zilei de mâine” – fapt care de cele mai multe ori este un nume pentru o activitate care, cu bună ştiinţă ar trebui să se limiteze la un număr finit de ore şi nu să se întindă pe durata unei întregi zile sau să invadeze uneori chiar şi spaţiul intim al unui cămin. Aceştia uită să-şi gestioneze eficient resursele – şi nu cele financiare – pentru a asigura continuitate în ceea ce se cheamă atât de banal – educaţia copiilor. Această educaţie presupune nu doar mersul şi venitul de la şcoală ori grădiniţă, nu presupune doar prezenţa fizică a adultului ci şi o prezenţă interactivă.
Chiar dacă timpul pe care părinţii îl petrec cu copii este limitat din raţiuni pragmatice, poate fi măcar „umplut” afectiv.

Caracteristicile generale ale personalităţii tânărului vizează aspecte precum: independenţa, disciplina, perseverenţa, răbdarea, voinţa puternică, existenţa unui scop, auto-dirijarea, echilibrul. Acest patern de trăsături nu exclude existenţa unor probleme de adaptare cauzate de evenimente familiale negative, respingerea din partea covârstnicilor, lipsa canalizării intereselor şi a organizării activităţilor.
Experienţele de învăţare din copilăria timpurie, stilul parental bazat pe respect contribuie la dezvoltarea sănătoasă a personalităţii copilului dar un număr semnificativ de copii şi tineri îşi petrec o bună parte din timpul lor liber fie în faţa televizorului, fie în faţa calculatorului conectaţi la internet sau jucând jocuri virtuale, chiar atunci când părinţii sunt prin preajmă, fapt care nu face decât să accentueze sentimentul de însingurare şi înstrăinare pe care îl regăsim la unii copii. Datorită acestei situaţii, caracteristicile generale ale personalităţii copilului, respectiv tânărului, au de suferit, experienţele de învăţare din copilăria timpurie fiind aproape exclusiv aportul creşei ori a persoanelor plătite să îngrijească copilul, în timp ce suportul persoanelor semnificative lipseşte aproape cu desăvârşire.
Această stare de lucruri are repercursiuni negative asupra sentimentului de auto-eficienţă şi asupra motivaţiei de a reuşi a copilului în timp ce suportul persoanelor semnificative ar trebui să aibă un impact puternic asupra acestora. Atmosfera familială echilibrată si sigură, acceptarea copilului pentru ceea ce este, asigură dezvoltarea afectivă armonioasă a acestuia.

Asociaţia Brickenburg vine în întâmpinarea unei reale nevoi de a oferi o alternativă plăcută şi utilă oferită copiilor şi totodată părinţilor de a petrece timpul liber. În această idee, asociaţia pune la dispoziţie o dată pe săptămână, timp de două ore, un spaţiu accesibil în care iubitorii de lego cât şi cei care doresc o alternativă plăcută şi folositoare de petrecere a timpului liber să poată să desfăşoare activităţi utile dezvoltării personale în compania covârstnicilor or în compania celor dragi.

Obiective

  1. Antrenarea cât mai multor copii, adolescenţi, părinţi şi iubitori de lego în petrecerea plăcută a timpului liber prin angrenarea acestora în efectuarea la liberă alegere sau după o temă propusă de organizatori a unor construcţii din lego.

  2. Fundamentarea Comunităţii Lego din România.

  3. Încurajarea unei relaţii sănătoase părinte-copil cât şi sprijinirea dezvoltării armonioase a copiilor prin:

    ü Informarea copiilor, adolescenţilor, tinerilor şi părinţilor cât şi a altor persoane interesate cu privire la faptul că implicarea în jocul de lego ajută la dezvoltarea imaginaţiei orientată spre scopuri constructive, îmbunătăţirea comunicării între indivizi, deprinderea unei gândiri ordonate, crearea obişnuinţei de a reacţiona prompt la rezolvarea unor probleme, deprinderea abilităţilor tehnice.
    ü Dezvoltarea spiritului de echipă şi pregătirea copiilor pentru situaţii de competiţie.
    ü Antrenarea cât mai multor persoane din grupurile vizate în jocul cu lego în vederea reducerii timpului pe care acestea îl petrec în faţa televizorului sau conectaţi pe internet, acţiuni care în timp duc la înstrăinarea individului, reducerea capacităţilor de relaţionare sănătoasă cu lumea înconjurătoare.

  4. Familiarizarea elevilor, studenţilor cu activităţile asociaţiei, prezentarea acestor activităţi – multe desfăşurâdu-se pe bază de voluntariat - ca pe o posibilitate de petrecere eficientă a timpului liber.

Imagini